Tiedät varmaan ne K-kaupan telkkarimainokset, jossa telepaatti-kauppias osaa opastaa asiakkaita, ilman että he ehtivät kertoa, mitä ovat vailla. Mainosten idea on simppeli ja kustannustehokas; samaa mainosta voidaan käyttää vaikka kuinka monta viikkoa, kun ns. aukkoihin laitetaan aina kyseisen viikon tarjoukset.

Logiikka on helppo ja oivaltava, mutta olen aina miettinyt, että miten K-kaupasta muka löytyy joka viikko tarjouksia, jotka sopivat juuri tuollaisiin kauppiaan repliikkeihin. Eilen sitten selvisi, että eihän se aina mene putkeen. Kauppiaan repliikin "Ja varmaan pikkuväellekin maistuu" (tjsp.) jälkeen tuli Presidentti-kahvin tarjous.

Voihan tämä olla tahallistakin; ainakin nerokas markkinointikikka kaupata kahvia lapsille, ei ole varmaan kukaan aiemmin kokeillut samanlaista. Todennäköisemmin kyse on kuitenkin pelkästä vahingosta. K-kauppa, olehan skarpimpi jatkossa!